fredag 22 juni 2012

Glad midsommar allihop!

Jag hoppas att ni har det gott och njuter trots vädret!
Här har det bundits midsommarkransar, dansats runt midsommarstången, ätits sill och jordgubbar och sist men inte minst grillning hos goda vänner!

Här kommer ett kort som jag gjorde på Scrapbookeriets träff i tisdags! (Kortet lämnade jag kvar i butiken om det är någon som vill kika närmare på det!)
Det var så kul att komma till butiken och scrappa lite och träffa alla andra glada scrappare! (Det blir tyvärr inte så ofta eftersom jag bor en bit ifrån.) Jag hoppas att det blir fler tillfällen under sommaren när jag håller till i sommarstugan lite mer!


Jag har använt ett blått papper som bas och på det har jag satt på detta fina pappret från Magnolia.
Jag har stämplat en fin fågelstämpel som jag hittade i butiken på ett vitt papper och sedan klippt ut. Bakom den har jag satt ett ljusgult cardstock, gasbinda (som jag trasslat upp lite) och ett hjärtformat tårtpapper som även det finns i den fysiska butiken!
Textstämpeln passade bra till stämpeln "En liten fågel viskade att det är en speciell dag idag".


I nedre högra hörnet har jag satt tre blommor från den här dien och bakom dom några blad och kvistar. Jag har också häftat fast en bit spets och fäst en blå embossad fjäril på.
Jag har rivit kanterna på pappret och även sytt med maskinen.
Jag har målat lite överallt med pearlfärgad akrylfärg och så har fåglarna fått ett lager turkos stickles på sig.
Denna gången blev det inte bling utan ljusgula halvstenar som sitter lite överallt.

Det var allt för i dag! Jag återkommer om några dagar med lite ny inspiration!

Kram Mimi

1 kommentar:

  1. Oh, vilket fint kort, det blev jag inspirerad av! Har stämpeln.

    Jo det var trevligt på träffen, första gången för mig....men inte sista.

    Mvh
    PetterCarin

    SvaraRadera