fredag 26 oktober 2012

Metalltejp!

Idag tänkte jag visa en LO som jag gjorde på scrapmaran!
Jag var tvungen att testa metalltejp på en LO. Tidigare har jag bara testat på kort och altrade saker.

Så här blev det:


Jag utgick från ett vitt cardstock. Till att börja med lade jag ut mina foton där jag ville att de skulle sitta och ritade en linje runt om, efter det tog jag bort dom och sedan satte jag igång......
Jag fäste en bit punchinella med små hål under där jag tänkte sätta fotografierna och på höger sida satte jag en bit punchinella med hjärtan. Uppe i högra hörnet satte jag några tryckknappar och i vänstra hörnet ett gem. Ovanför satte jag bokstäver i chipboard. Jag fäste även några metalldekorationer på höger sida.
Efter detta rev jag bitar av metalltejp i olika storlekar som jag knycklade ihop och sedan tejpade över allt som jag fäst fast på pappret. Jag använde sedan en embossingpenna för att fästa tejpen ordentligt runt alla dekoratoner.  När jag kände mig nöjd målade jag över all metalltejp med vit acrylfärg och duttade på lite extra i övergången mellan metalltejpen och pappret. När färgen torkat lite tog jag hushållspapper och gnuggade bort färgen lite här och var. Efter det duttade jag ut lite svart acrylfärg här och var och gnuggade även bort lite av den när den hade torkat lite. För att få ett litet rostigt intryck valde jag till sist att dutta på lite kopparfärgad acrylfärg och upprepade proceduren en gång till.
När jag kände mig nöjd med metalltejpen fäste jag slutligen mina foton där de skulle sitta.
Till sist fäste jag 3 skruvbrads på höger sida och dekorerade och skrev med rub-ons i överkant och på vänster sida.

Hoppas att ni förstår vad jag har skrivit??? Det var svårare att beskriva än vad jag trodde........
Jag tror att det finns flera filmklipp på YouTube som visar hur man gör, jag tror ni kan söka efter "Metal Art".
Det är bara fantasin som sätter gränser för hur slutresultatet blir! Ni kan använda olika färger på acrylfärg och vad som helst under metalltejpen. Varför inte en Hanger Clip från Tim Holtz? eller....
snöflingor i chipboard, clips, knappar, metalldekorationer, trädekorationer, säkerhetsnålar eller tårtpapper ........

Det var allt för idag! Hoppas att ni vågar er på ett försök med metalltejp!!!!

Ha det så gott! Vi hörs!
Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar