fredag 7 december 2012

Tomtenissar!

Ja då var det äntligen vinter! Underbart! I dag är det visserligen lite väl kallt även för min smak... -19 grader var det när jag åkte till jobbet imorse.
Denna helgen har jag tänkt att julkänslan ska infinna sig! Pepparkaksbak, julkortstillverkning, julgodisbak och julkväll med några söta vänner står på agendan. Jag funderar också på en tur in till Göteborg, vi får se vad tiden räcker till. Nog om det.....

Idag bjuder jag på en julig LO. Eftersom jag ligger liiiiite efter med barnens album så kommer det en sida med bilder från 2008. (Snälla tomten, jag önskar mig fler timmar på dygnet så att jag hinner scrappa lite mer!)


Som bas har jag använt detta underbara papper från Reprint som du hittar i butiken. Bakom mina foton har jag satt en bit svart cardstock och bakom det en bit grön wellpapp som jag har haft i mina gömmor i närmare 10 år.... Det är någonting med julen som gör att jag gärna vill använda wellpapp. Jag hunnit samla på mig en del.....vitt, brunt, rött, grönt, blått, guld, silver..... jag använde det jättmycket när jag började scrappa..... Nog om det, jag ville i alla fall få en snygg bränd kant på pappret så jag eldade försiktikt på det (under köksfläkten!), men det var inte värt besväret så riv istället kanten och färga in med svart eller brun stämpeldyna med hjälp av en ink blending tool.
På höger sida har jag limmat fast några svarta "pluppar" som finns i butiken och nere i vänstra hörnet har jag limmat fast en röd rosett.


På höger sida har jag fäst fast 3 vimplar i olika storlek som jag skurit ut ur det här pappret från Kaiser Craft. Kanterna har jag färgat in med svart stämpeldyna och så har jag stämplat pilar på. Jag har satt på bokstavsstickers och slutligen har jag lagt på ett lager crackle paint på.
Uppe i högra hörnet av fotografierna har jag satt 3 röda rosor med utstansade blad bakom.



Ovanför har jag fäst fast en vimpelgirlang som jag har gjort med washi tejp på ett band av gröna minipärlor (som finns i butiken).


Nere i högra hörnet finns denna fina bild. Jag har markerat granen lite extra med guldfärgad stickles, fast det syns lite dåligt....

Jag har fäst rub-ons som ser ut som zig-zag-söm runt hela pappret och slutligen "kladdat" med svart acrylfärg lite överallt.

Det var allt. Jag har inte glömt bort julklappstipset, det kommer i dagarna........
Ha en skön helg!
Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar