lördag 5 maj 2012

Recycling


Den här gången kör jag med återvinning.  En cd-skiva som var fel på sparade jag för ett antal år sedan och nu kom den äntligen till användning.

Jag har värmt skivan med en embossingfön sedan klippte jag den formen jag ville ha. Stämplade med vattenfast dyna och det fick torka över natten. Limmade fast på brun cardstock och sedan värmde jag hörnen ett och ett och gjorde hål med en håltång, minsta hålet.


Vit, brun och beige cardstock under ett mönsterpapper från      Webster´s page. Kanterna har jag rivit med en Edge scraper och färgat in med Distress ink.  Jag rev en skåra och satte eyelets, 3 st på varje sida och trädde sedan en bit lingarn igenom. I glipan har jag Tissue paper från Tim H och en rosa hjärt pin.
Blommor och blad och ett väldigt användbart band med blad på.
Lite olika trådar bland annat silvertråd och ett par Charms, hänger i en liten ring som jag böjt till själv.  Swivel clips i övre hörnet av skivan och ett hål till ringen i kortets kant. 
Buketten har jag lagt tissue paper om och knutit om med lingarn. 
Nedre högra höret har jag vikit upp och satt fast med en brad. Bredvid blomman sitter en liten plastdroppe. Ur ett papper från Graphic 45 har jag klippt ur en liten figur som jag limmade fast också.





Det var inte det enklaste att fota det här för hur jag än bar mig åt så speglade det sig allt möjligt i skivan, så korten blev inte bra men det får gå ändå.

Ha det mysigt i vårsolen

Kramar

Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar