söndag 19 augusti 2012

Bättre sent än aldrig......

Några dagar sent kommer det äntligen lite inspiration från mig!
Dagarna springer ifrån mig nu när vardagen är igång på allvar.......
Denna helgen har bjudit på både grillning, kräftskiva och en tur in på Kulturkalaset i Göteborg!
Kan man få en helg till direkt nu för att vila upp sig på?


Dagens kort är gjort av brunt cardstock. Jag har använt detta mönsterpappret,som jag har rivit kanterna med min edge scraper, och sedan fäst fast med min häftapparat och dubbelsidig tejp.
Som det ofta blir när jag är i farten så syns inte pappret så bra, det är ju så roligt att dekorera!

Stämpeln är en gammal favorit som jag stämplat med brun distressdyna och efter det har jag lagt på ett lager stickles på änglavingarna. Bakom motivet sitter en snygg tag (som hängde på en lika snygg kofta som jag köpte i somras!). Sidenbandet och bandet med den lilla kulan satt på redan från början. Blinget har jag satt på i efterhand.
Bakom tagen sticker det fram en bit sildukstyg och en bit spets. Jag har också satt på blommor från den här förpackningen och även en platt petal-blomma. I mitten av varje blomma sitter en skruvbrad. Bakom sticker det fram ett brunt blad och två tunna genomskinnliga löv som finns i fysiska butiken!
Två guldembossade fjärilar finns i högra hörnet och jag har också gjort bruna "prickar"med distess stains. Jag kunde inte låta bli den pearlfärgade akrylfärgen denna gången heller......



Till min stora glädje så här nu när hösten börjar närma sig är det klart att det blir en scrapmara 13 oktober! Jag hoppas att vi ses där! Jag ska försöka stå på benen denna gången! Förra året låg jag helt utslagen i sängen....... 

Hoppas att ni alla får en fin vecka med massor av solstrålar! Njut av vardagen också!

Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar