lördag 29 september 2012

Dream!

Hej!

Hur har ni det i höstrusket?
Det märks verkligen att vi går mot mörkare tider, vad tidigt det blev mörkt idag! Vi kunde till och med ha levande ljus på middagsbordet. Mysigt!

Dagens projekt blev fotat igår kväll framför två ljuslyktor, så det är lite mörkt....


Jag har gjort en stor tag av wellpapp som jag har använt som bas. Bandet som sitter i överkanten kommer från ett klädesplagg och det är fastsatt med hjälp av en bit svart snöre.
Motivet kommer från detta pappret från  Pion design. Jag har ramat in pappret med en bit röd cardstock och sedan en bit av baksidan på detta pappret. Bakom detta satte jag en bit silduk, detta tårtpappret, en bit av det här hjärtepappret som jag knöt en bit snöre med en rosett runt, en bit av denna spetsen och slutligen en bit brunt "smörgåspapper".
Uppe i vänstra hörnet har jag satt fast en röd knapp och nere i högra hörnet har jag satt fast den här biljetten från Tim Holtz, jag skrynklade ihop den lite innan.
Längst ner har jag satt fast en bit washitejp och en röd sammetsbrad.


Slutligen målade jag motivet med genomskinligt crackle paint från Tim Holtz (finns i butiken), satte dit ett rött hjärtegem och målade lite överallt med min kopparfärgade acrylfärg.......
Jag klarade i alla fall av att göra detta projektet utan blommor.......

Det var allt för idag mina vänner! Jag återkommer snart med lite fortsättning på detta påbörjade projektet......

Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar