fredag 10 maj 2013

Grattis till en man

Hej på er! Hoppas att ni njuter av det fina vädret och några extra dagars ledighet!
Själv har jag jobbat idag, men var ledig onsdag och torsdag.
Just nu är det mycket ute i trädgården som pockar på min uppmärksamhet, så skapandet blir lite lidande......

Idag bjuder jag på ett kort som min lillebror fick när han fyllde år. Jag tycker det är svårt att göra kort till killar eftersom jag gärna vill dekorera mina kort mycket med blommor, swirlar och bling, ja, listan kan göras lång...... Då passar det bra att dekorera med kugghjul istället tycker jag. Har ni några andra tips? Dela gärna med er!


Jag har använt:

Cremevit cardstock
Mönsterpapper från Bo Bunny, som jag använde andra sidan på i detta inlägget!
Blå hjärtebrad
Skruvbrads
Metallicbrads
Utskurna kugghjulsdies
Motiv utklippta ur ett papper från Reprint, som kanske finns kvar i butiken....
Bokstavsstickers
Metallicblommor, som kanske finns kvar i butiken.....
Blå cardstock
Blå distress stains
Häftapparat
Kopparfärgad acrylfärg

Det var en vimpel på pappret som passade perfekt att sätta bokstäverna på och visst blir det bra att sätta kugghjulsdiesen i en klunga istället för blommor?  I alla fall om man bara måste dekorera.......och resultatet inte ska bli för "gulligt".

Ha det nu så gott! Vi hörs snart igen!

Kram Mimi 

1 kommentar:

  1. Visst är det svårt att göra kort till killar/män men här har du ju lyckats! Väldigt fint och passande!

    Kram
    Carin

    SvaraRadera