torsdag 2 februari 2012

Svart, vitt, creme och lite grönt



Blev detta kortet som jag har gjort med vit cardstock som bas och ett underbart papper från You do. Det är så fint så det nästan gjorde ont i hjärtat när jag började skära i det.


Under mönsterpappret har jag ett väldigt läckert svart papper som liknar ormskin och är blankt, det finns att köpa i Scrapbookeriets fysiska butik.
Jag har använt en rund dies och ritat efter och sedan skurit ut en lite mer än en halvcirkel som sedan rullats upp till en strut och fått lite punchinella på sig (det stansade jag ut med cirkeldiesen).
 En liten bit spets på ovankanten av struten och blad, blommor och pistiller i.  
Ett blad och två petals nertill och en liten cremefärgad brad som håller ihop blomman.
Ett chipboard hjärta som jag först färgade in med lite distress stain Vintage photo (finns i butiken) och sedan Crackle paint på.
Stansade ut en nyckel (Tim Holtz) och limmade fast i vänstra övre hörnet och stack in en tag med stämplad text "Istället för en blomma" och ett svart band.

Ha det fint

kram

Anette

1 kommentar: